Zmorą postapokaliptycznego świata przedstawionego w
Neuroshimie, jest lichość sprzętu, z jakiego przyszło nam korzystać w czasie
przygody. W podręczniku podstawowym spotykamy się z problemem niesprawnej broni
palnej. W czasie akcji niejednokrotnie przyjdzie nam zmierzyć się z głuchym
trzaskiem iglicy, zacinającym się zamkiem, wypadającymi magazynkami czy wadliwą
amunicją. Co jednak z bronią ręczną? Czy rzeczywiście jest tak niezawodna jak
wszyscy sądzą? Warto uprzyjemnić graczom trudne czasy po zagładzie, zakładając,
że niezawodna gazrurka trzymana za paskiem na czarną godzinę może wywinąć nam
numer..
Nowa reguła:
Wadliwość broni ręcznej.
Mistrz Gry powinien określić samodzielnie stopień wadliwości
każdej używanej w grze broni. Powinien wziąć pod uwagę stopień skomplikowania
konstrukcji, materiały, jakich użyto do produkcji i wiele innych czynników,
jakie tylko można w tej kwestii brać pod uwagę.
Stopień wadliwości powinien przyjąć wartości od 1 (
Oznaczającej broń solidną, wysokiej jakości) do 4 ( Oznaczającej broń wadliwą i
kiepską). Otrzymane punkty określą nam przedział liczbowy na kości k20, który
będzie oznaczał uszkodzenie broni.
Zgodnie z tabelką:
Broń z 1p. wadliwości – wynik 20 na kości k20
Broń z 2p. wadliwości – wynik 20 i 19 na kości k20
Broń z 3p. wadliwości – wynik 20, 19 i 18 na kości k20
Broń z 4p. wadliwości – wynik 20, 19, 18 i 17 na kości k20
Oczywiście jeżeli MG nie chce zawracać sobie głowy
ustalaniem wadliwości gazrurek, łańcuchów i innych mieczy, może skorzystać ze
wszechmocnej k20.
Losowa wadliwość broni ( rzut k20 )
1-5 – wadliwość równa 1p (20 na k20)
6-10 – wadliwość równa 2p (19-20 na k20)
11-15 – wadliwość równa 3p (18-20 na k20)
16-20 – wadliwość równa 4p (17-20 na k20)
Kiedy korzystać?
Wątpiących i przerażonych uspokajam, reguły nie trzeba
stosować przy każdym ciosie.
Wprowadzając proponowaną zasadę mamy na celu dodania smaczku
potyczkom.
Mistrz Gry podczas walki może w sekrecie przed graczami
wykonać rzut k20 za każdą używaną przez nich w czasie akcji broń ręczną.
Powinien wiedzieć uprzednio, jak bardzo wadliwe są poszczególne narzędzia
mordu. Jeżeli na kostce padnie pechowy przedział, MG powinien zatrzeć łapki i z
właściwym sobie wyczuciem wprowadzić piekielną informacje do gry, przy czym sam
zdecyduje, kiedy to się stanie i jaki będzie zakres uszkodzenia broni. Może
przy tym posłużyć się regułą dotyczącą broni palnej przy określaniu stopnia jej
zniszczenia. Ważne jednak, że w momencie uszkodzenia broń nie nadaje się do
użytku, lub jej używanie przestaje być tak efektowne jak dotychczas. Tu również
MG proszony będzie o wyrażenie swojego zdania oraz o obrazowe przedstawienie
uszkodzeń, jakie mogły się przytrafić ulubionym zabawkom graczy. Wystarczy
wyobrazić sobie przedmiot i szybko ocenić co ciekawego mogło się z nim stać.
Dla przypomnienia: Przy naprawie broni ręcznej używamy
umiejętność Mechanika, opartej o Spryt.
Przykład:
Johny X szykuje się do
wypróbowania kija baseballowego na głowie obdartusa, który właśnie próbuje
zwinąć trochę paliwa z jego furgonetki.( Mistrz Gry rzuca kością: 18. Wadliwość
broni Johnego mieści się w przedziale 18-20. Będą kłopoty) Obdartus dobył noża
z cholewy buta. Johny zaciekle wymachuje bronią, jednak zwinny chudzielec za
każdym razem odskakuje. Trzeci cios minął go o włos. Pechowo rozpędzony kij
uderzył w pozostałość po betonowym słupie ogłoszeniowym. Johny słyszy trzask
pękającego drewna. Zniesmaczony odrzuca uszkodzony kij, sięgając po ukryty pod
płaszczem rewolwer. Chudzielec korzystając z nieoczekiwanej szansy puścił się
biegiem, kurczowo przyciskając plastikową butelkę z kradzionym paliwem.
Dla zainteresowanych: tabelka lub też lista broni ręcznej. Znajdziecie ją TUTAJ
Ciekawe zasady, fajna też jest ta lista broni jaką opracowałeś. Pozdrawiam. Araven.
OdpowiedzUsuńFajne pomysły, chociaż moim zdaniem mój jest lepszy :P
OdpowiedzUsuńJest częścią postu w którym razem z Sethem wzięliśmy się za mechanikę walki wręcz i gunfightu. Około 1/4 jest właśnie o uszkodzeniach broni ręcznej. Ja rozwinąłem to jako dodatkową statystykę opisującą daną broń.
http://nuklearne-smieci.blogspot.com/2013/05/nowa-mechanika-walki-wrecz-i-gunfightu_6.html
Chętnie dowiem się czegoś więcej na ten temat
OdpowiedzUsuń