24.03.2011

Szturman (Mutek) - Bestiariusz


Ośrodek szkoleniowy Teksańskich Greyhounds.

Fort Worth, niedaleko Dallas

Akademia Bojowa majora Richarda Cunningsa.

Część 1. Szturman

Zajmijcie miejsca!

Pierwszy wykład z menażerii, z jaką być może w przyszłości przyjdzie wam się zmierzyć. Cholera! Kto się zna na tym ustrojstwie. Kapralu Black, pan jest odpowiedzialny za sprzęt, tak? Czemu to gówno nie działa? Już? Dobrze. Proszę wyświetlać. I załatwcie mi nowy projektor. Gdyby Moloch operował na takim szajsie to chłopcy z frontu nie mieli by problemu z trzymaniem go tam gdzie jego miejsce, czyli u Kanadyjczyków.

Nie spać! Patrzeć się na slajdy!

Z tym przystojniaczkiem zapoznaliśmy się niedawno, w czasie ataku oddziałów Borgo na północne rubieże Teksasu. Udało nam się dorwać go żywego, kiedy skończyła mu się amunicja. Ale zacznijmy od początku. W szeregach Borgo spotykany od niedawna, choć istnieją pogłoski że ten rodzaj mutantów był już używany na Froncie. Jednostka typowo szturmowa, o czym świadczy rodzaj i sposób uzbrojenia i opancerzenia oraz cechy biologiczne. Powstaje prawdopodobnie na bazie płodów ludzkich hodowanych w laboratoriach Blaszaka. Jak widzicie na kolejnym slajdzie, wszystkie facjaty są do siebie podobne: bezwłose, o charakterystycznym układzie całkiem jak na mutka wyględnej twarzy, co może świadczyć o tym że większość osobników powstaje na bazie tego samego lub podobnego materiału genetycznego. Kolejna ważna cecha to wzrost. Z reguły Szturman ma około 140 – 150 cm wzrostu, dzięki czemu trudniej go trafić. Jak to zwykle bywa, naszpikowany jest elektroniką i wspomaganiem. Przede wszystkim siłowniki w prawej ręce oraz wzmocnienia układu kostnego nóg i kręgosłupa, które to pozwalają mu przenosić jego główny pancerz, czyli cholernie ciężką tarczę.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ciekawostki majora:

Jeżeli ślepia świecą wam się na samą myśl o posiadaniu takiej tarczy, to radzę wam o tym zapomnieć, chyba że jesteście gladiatorami doprawiającymi sterydami każdy posiłek. Idealnie za to zdobyczne elementy pancerza sprawdzają się, jeśli umyśliliście sobie zrobić ze swojej bryki pieprzony czołg.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Lewa ręka trzyma pistolet maszynowy produkcji jak dla niego rodzimej, czyli również z zasobów Molocha, wypluwający pociski 10 mm. Druga część pancerza to ciężki hełm oraz naramienniki. Wszystko z solidnej stali, którą trudno zgryźć. Następny slajd prezentuje jednostkę w pełnym opancerzeniu i pozycji bojowej. Jak widzicie, osłania nagi tors tarczą, natomiast dopełnienie w postaci naramienników i hełmu sprawiają że ciężko takiego przeciwnika ugryźć. Nie wspomniałem, że prócz tarczy, tors pozostaje nieosłonięty, więc jak zaskoczycie taką jednostkę z tyłu, macie ułatwione zadanie. Widzicie teraz nagranie z pola bitwy. Zwróćcie uwagę na sposób poruszania się Szturmana: idzie do przodu, osłaniając się tarczą, a przy okazji zapewniając osłonę reszcie hołoty. Na specjalnym uchwycie tarczy opiera pistolet maszynowy, i po podejściu wystarczająco blisko grzeje z niego ile molochowa fabryka dała. A wtedy lepiej siedzieć za grubą ścianą, bo pociski tego kalibru prują lżejsze osłony na wylot. Spójrzcie uważnie, jak nieskuteczny jest nasz ostrzał.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ciekawostki majora:

Broń? Niech ją cholera, ale ma też swoje zalety. Przede wszystkim jest w niezłym stanie, w porównaniu do tego czym my dysponujemy, ma niezłą amunicję, która lepiej radzi sobie z przeszkodami, no i posiadanie pięćdziesięciu pestek w magazynku daje pewien komfort, zwłaszcza że zdobyczna amunicja jest niemal niezawodna. Ale żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów, giwerka jest tak paskudnie skonstruowana, że skorzystanie z niej przez ludzi wymaga niezłych modyfikacji. Mimo że nie jest duża, jest ciężka i nieporęczna. Można walić tylko seriami, przy czym kopie jak rozjuszony koń. Przy takich cechach ustrzelenie czegoś odbywa się na drodze przypadku, poprzez równomierne rozpylenie ołowiu w wybranym kierunku. Kolejna rzecz, to wymiana magazynka, która jest dość mozolna, o ile oczywiście mamy czym ponownie zasilić spluwę, gdyż możemy liczyć jedynie na amunicję zdobyczną z tak zwanych darów od Molocha, czyli uzyskanych na drodze okupionej stratami walki.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jednostka porusza się powoli, bo i ma też co dźwigać. Kilka słów o taktyce walki z tym maleństwem. Jak już wspomniałem, najlepiej zajść z tyłu i pakować w plecy, z tym że zazwyczaj za tą jednostką podążają kolejne, korzystające z jej osłony. Można walić po nogach, ale osiągniemy tylko tyle, że unieruchomiony bydlak będzie robił za żywą wieżyczkę strażniczą. Jak ktoś dobrze strzela, może próbować trafić w niewielki wizjer w stalowym hełmie, ale to wyższa szkoła jazdy. Można poczekać, aż skończy mu się amunicja, gdyż staje się wtedy bezradny, oczywiście do czasu aż ktoś go podładuje. Zanim to jednak nastąpi, można go osaczyć i poszarpać, gdyż bez amunicji jedyne co robi to się broni. Skuteczne są też granaty, rzucane mu za plecy. Z ognia niewiele sobie robi, ale jakoś specjalnie nie pcha się w żar. No i oczywisty pakiet każdego pieprzonego mutka, czyli praktycznie brak jakiejkolwiek wrażliwości na ból, więc dopóki ma ręce i nogi, i nikt mu nie poprzestawia ołowiem bebechów, idzie do przodu, strzela i osłania.

Podsumowując, mamy przykład typowego czyściciela, który nadkrusza obronę i pozwala innym jednostkom podejść wystarczającą blisko, aby mogli wypruć wam flaki. Przeciwnik mocny, ale powolny i prowadzący ostrzał, którego skuteczność na szczęście pozostawia wiele do życzenia. Ma też, dzięki Bogu, słabe punkty. Pytania?

Proponowana pseudowizja graficzna:

Rys. Bartosz M.

Rys. Paweł K.

Opis szczegółowy:

Szturman

Budowa 12 ( Nie uwzględniono wspomagania )

Zręczność 12 (10 – 14)

Percepcja 11 (9 -12)

Ruch 0,5m/segment

Pancerz:

Głowa: Ciężki

Tułów: Bardzo Ciężki (tylko przód)

Nogi: Brak lub Lekki

Uzbrojenie:

Pistolet Maszynowy (Broń z fabryk Molocha)

Szybkostrzelność:2

Magazynek: 50

Obrażenia: Lekkie

Punkty przebicia: 2

Niezawodny (Zacięcie przy 20)

Cholernie nieporęczny ( Dla ludzi wymaga modyfikacji - wymagana budowa: 14)

Niecelny (+20%)

Tylko ogień ciągły


Słaby Punkt: Głowa ( Chroniona pancerzem)

Redukcja ran: Nie

Wytrzymałość: 1 krytyczna

Ucieczka: Nie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz