19.05.2011

Sztuczki prosto z Pustkowi #1

Sztuczka: Precz z łapami!

Wymagania: Leczenie chorób 2+, Leczenie ran 2+, Charakter 12-

Opis: Goście są pod wrażeniem, ale ty po prostu nie masz ochoty, żeby jakiś konował grzebał coś w przy twoim ciele. Cholera wie, gdzie ten pajac uczył się fachu… może obejrzał jakieś seriale medyczne, i zgrywa cwaniaka. Niech trzyma swoje brudne łapska przy sobie. Sam wiesz, jak o siebie zadbać! Znasz swoje ciało lepiej.

Działanie: Gdy stosujesz na sobie umiejętność Leczenia ran lub Leczenia chorób zdajesz testy o poziom niższe niż wymaga od ciebie MG. On nie zna cię tak dobrze jak ty siebie i nie ma pojęcia, że istnieją prostsze sposoby radzenia sobie z problemem. Jednak, gdy próbujesz użyć tych umiejętności na kimś innym podchodzisz do tego bardzo niechętnie i działasz niedokładnie, byle by pacjent się odwalił. Ta cecha przeznaczona jest wyłącznie dla wyjątkowych gburów i samotników. Uwaga! Decyzją MG użytkownik sztuczki ma szansę zyskać negatywną reputację jako człowiek, który nie ma ochoty pomagać innym w potrzebie.

Autor: Przemysław H. „Luc_er”


Sztuczka: Grom z jasnego nieba

Wymagania: Karabiny 4+, Percepcja 16+, Maskowanie 2+, Charakter 12-

Opis: Co z tego, że jest ich pięciu, a ty jeden. Co z tego, że mają przewagę uzbrojenia i pełne magazynki, kiedy ty masz dwa naboje. Co z tego, że wyglądają na twardzieli, co to zabijają samym wzrokiem. Oni są tam odkryci jak na talerzu, a ty jesteś tu, niewidoczny i bezpieczny. Ty się zwiniesz zanim się zorientują, że jeden z nich miał dziś wyjątkowego pecha…

Działanie: Gdy chcesz oddać strzał snajperski do istoty (osoby, zwierzęcia, etc.) które się tego nie spodziewa (nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia i twojej obecności) i dodatkowo jesteś pewny, że twoja kryjówka jest dobrze zamaskowana (Łatwy test Maskowania) otrzymujesz 20% ułatwienie do testu, ze względu na duży komfort psychiczny jaki odczuwasz. Sztuczka przeznaczona dla osób o słabym charakterze, na które stres związany z bezpośrednim kontaktem z wrogiem działa mocniej.

Autor: Przemysław H. „Luc_er”


Sztuczka: Oczy psychopaty

Wymagania: Perswazja 5+, Charakter 14+

Opis: Moja broń zacięła się dzisiaj już sześć razy, a ponoć siódemka to szczęśliwa liczba. To jak? Myślicie że macie farta, frajerzy, czy wolicie nie kusić losu?

Działanie: Postać świetnie przekonuje, że nie warto z nim zadzierać. Jeżeli bohater zda Trudny test Perswazji, a większość przeciwników nie zda Trudnego testu Postrzegania emocji to nawet jeśli mają przewagę, zrezygnują z konfrontacji z bohaterem.

Autor: Paweł K. „Jarema"


Sztuczka: Mur, beton… po prostu ściana.

Wymagania: Spryt 9-

Opis: Stanie taki przed tobą 2 metry w szerz i wzwyż, gapi się na ciebie tymi tępymi małymi oczkami. Co robić? Na takiego żaden blef nie podziała. Po prostu jest na to za głupi. Tak człowieku! Ty myślałeś że inteligencja popłaca.

Działanie: Testy Blef, Zastraszanie, Perswazja, Postrzeganie emocji wobec tej postaci są o stopień trudniejsze.

Autor: Paweł K. „Jarema”


Sztuczka: „Pachnąca” zabawka.

Wymagania: Charakter 12+ Opieka nad zwierzętami 3+ Oswojone zwierze.

Opis: Zawsze zastanawiałem się dlaczego Mike nosił w kieszeni obślinioną maskotkę swojego psa. Okazało się że nauczył Azora chować swoją zabawkę w wozie dowodzenia. Przypięliśmy psiakowi meldunek, dostał zabawkę w zęby, i pół godzinki później mieliśmy wsparcie w postaci dowódcy skarżącego się, że Azor ukrył coś śmierdzącego w jego plecaku.

Działanie: Twój zwierzak chowa swoją zabawkę w określonym przez Ciebie miejscu. Wystarczy Ci około godzina, aby zwierzak zapamiętał to miejsce i na dany sygnał przyniósł tam śmierdzącego pluszaka. Dzięki tej sztuczce możesz odesłać pupila w bezpieczne miejsce.

Jeśli odległość jest zbyt duża (Powyżej 2km), zwierze musi zdać test Sprytu, inaczej zgubi się i powróci do właściciela. Poziom testu dla pupila określa MG.

Autor: Bartosz M. „Bartosh”


Sztuczka: Jaka pułapka? Gdzie?

Wymagania: Percepcja 13+ Przygotowywanie pułapek 2+ Maskownie 2+

Opis: Kirsten wzięła jakiś granat i kilka stalowych żyłek i poszła przygotować pułapkę… no i to był błąd. Babeczka ma talent, ale nie jest zbyt rozgarnięta. Wszystko zamaskowała tak perfekcyjnie, że wkrótce sama nie mogła jej dojrzeć. Prze pół godziny czołgała się w kierunku obozu, nie chcąc wleźć na własną Niespodziankę.

Działanie: Dobra pułapka, to niewidoczna pułapka. Hołdując tej zasadzie zawsze starasz się maksymalnie zamaskować to, co przygotowałeś. Zdajesz o poziom trudniejszy test Przygotowywania pułapek, przy czym dodajesz też wartość umiejętności Maskowanie. Jeśli Ci się powiedzie, przeciwnik prawie na pewno nie wykryje pułapki. Dlaczego? Gdyż zdaje test Wypatrywania o DWA poziomy trudniejszy.

Autor: Bartosz M. „Bartosh”

2 komentarze:

  1. [Czepianie się mode ON]
    Czemu "Precz z łapami" wymaga niskiego charakteru? Przecież można znaleźć jakiegoś dupka, który poprostu jest gburem i samolubem, ale jest bardzo "charakterny"(np. Samotny Wojownik Pustyni, który uważa, że ten, kto nie potrafi sam przeżyć na pustyni, to ciota)...


    Grom z jasnego nieba - zmniejszyłbym Charakter do 10-. Bo to rzeczywiście powinna być pipa :D

    Sztuczki "Night'a" mi się podobają.

    "Pachnąca" Sztuczka to najlepsze, co ostatnio widziałem. Genialne w swej prostocie :)

    "Jaka pułapka? Gdzie?" - tutaj bym trochę utrudnił test. Np. BG zdaje o 2 poziomy trudniejszy test i wtedy dodaje maskowanie.

    Dzięki za nowe sztuczki :) Się wykorzysta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja dziękuję za komentarz. Kilka słów:

    Sztuczki te powstały podczas kampanii, w którą graliśmy. Gracze mieli ją dostać za darmo, pod warunkiem że sami ją wymyślą :p Stąd wymagania powstały w odniesieniu do ich postaci ( musieli je przecież spełniać ;] )

    W sumie starałem się dać najbardziej optymalne wymagania, ale dzięki Twojemu komentarzowi mamy już nowe możliwości, które będzie można stosować zamiennie. I to właśnie lubię.

    Co do sztuczki z pułapkami, to też tak myślałem, ale w sumie wydaje mi się że jeden poziom utrudnienia dla i tak trudnych testów budowy pułapek sprawi że sztuczka będzie atrakcyjniejsza.

    Pozdrawiam. Dzięki za odwiedziny!

    Ps: Mój błąd - Kolega Paweł to "Jarema" a nie "Night"

    OdpowiedzUsuń