04.04.2010

Choroba - Syndrom Wychłodzenia

Nie jest jasne, kiedy pojawiła się ta choroba, lecz naukowcy Posterunku są zgodni co do jej pochodzenia. Wirus upośledzający termoregulacyjną zdolność ludzkiego organizmu powstał przez przypadek, jako efekt uboczny badań Molocha nad możliwościami stworzenia mutantów bardziej odpornych na zimno. Szczegółowe informacje na ten temat, to efekt jednej z nielicznych zakończonych sukcesem próby przechwycenia i odkodowania danych przesyłanych przez wysunięte ośrodki badawcze Molocha. Wirus ten, nawet w swojej najsilniejszej formie przetrwalnikowej, jest zupełnie nieodporny na działanie czynników zewnętrznych. Zarażenie następowało zazwyczaj w wyniku kontaktu z nieprzegotowaną wodą w czasie krótszym niż dwie godziny od bezpośredniego zanieczyszczenia jej płynem z przetrwalnikami. Co najciekawsze, wirus ten upośledza jedynie zdolność organizmu ludzkiego do zapobiegania wychłodzenia organizmu, natomiast zdolność do usuwania nadmiaru ciepła pozostaje bez zmian. Ze względu na swoje specyficzne właściwości, choroba ta jest groźna zwłaszcza w północnych, chłodniejszych częściach ZSA. Wirus nie atakuje zwierząt, ani nie odnotowano zainfekowania osób zdrowych w wyniku kontaktu z zarażonymi. Znane są jedynie rzadkie przypadki przeniesienia choroby z matki na nowo narodzone dziecko.

Lekarstwo:

Na szczęście od pewnego czasu wiadomo, dzięki badaniom Posterunku, że leczenie jest niezwykle łatwe. Odkryto, że zażywana codziennie porcja ( 1 tabletka lub wagowy odpowiednik w żywności) witaminy C, w połączeniu z odpowiednio ciepłą odzieżą, usypia wirusa, przez co choroba zatrzymuje się na poziomie pierwszych symptomów które co pewien czas przechodzą w jednodniowy stan ostry. Istnieją pogłoski, jakoby zmutowana kobieta naukowiec, znana jako Meduza, stworzyła mieszankę, która zażywana co dwa dni pozwala na całkowite uśpienie wirusa. Dostępność Witaminy C w pastylkach (20 pastylek - 6 gambli) to około 80%. Dostępność syropu stworzonego przez Meduzę ( 1 butelka = 6 porcji leku - 10 gambli): 20%

###################################################################

# Pierwsze symptomy.
Etap marznięcia. Dokucza ci chłód, i ubierasz się nieco grubiej i szczelniej od innych. Od czasu do czasu mimowolnie wzdrygasz się z zimna. Słabniesz.
Kary: Budowa - 1; Zręczność -1; Sporadyczne kary do wszystkich testów +10%

# Stan Ostry
Etap wyczerpania. Chłód staje się naprawdę dotkliwy. Skóra przebarwia się - gdzieniegdzie pojawiają się żółte, podłużne plamy. Słabnięcie i zaburzenia świadomości.
Kary: Budowa - 2; Zręczność -2; Percepcja -2; Kary do wszystkich testów +10%; Kara do kontaktu z ludźmi + 20%

# Stan Krytyczny
Etap bezwładności. Jest naprawdę zimno. Jesteś apatyczny i od czasu do czasu tracisz przytomność. Ogromne wyczerpanie. Plamy na skórze stają się wyraźne.
Kary: Budowa - 6; Zręczność -6; Percepcja -6; Spryt -4; Kary do wszystkich testów +30%; Kara do kontaktu z ludźmi + 50%


# Stan Terminalny
Leżysz w śpiączce. Puls i oddech ledwie wyczuwalne. Zero reakcji z otoczeniem. Z każdą minutą twój mózg niszczeje z powodu niedotlenienia. Jeżeli zostaniesz odratowany, prawdopodobnie konieczne będzie zniwelowanie współczynników Sprytu i Zręczności. Po pół godziny umierasz.

#############################################################

Ciekawostka:
Podobno w ZSA można spotkać kilka grup Mutków, które swym wygladem przypominają osoby z Syndromem Wychłodzenia w fazie stanu ostrego. Przedstawiciele tej grupy noszą grube, zbyt ciepłe ubrania, a ich skóra jest pokryta żółtymi plamami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz